Kunstverkoop

In het weekend van 10 en 11 oktober 2020 is in het jongerencentrum JOEB een kunstverkoop gehouden waarvan de opbrengst bestemd is voor de Nepalese projecten van Stichting Veldwerk Nepal.

Creaties van diverse schilders en keramisten konden worden bewonderd en gekocht. Niet alleen vanuit particulieren maar ook vanuit bedrijven was er veel belangstelling. Stichting Veldwerk Nepal, opgericht door Rene Veldt uit Heiloo, richt zich in Nepal op de kansarme kaste door financiering van opleidingen tot verpleegster, metselaar of automonteur, beroepen die in Nepal voor een zelfstandig inkomen kunnen zorgen.

Uiteraard was er een ‘Veldwerk’-stand aanwezig waar veel te lezen en te zien was over de projecten en het vrijwilligerswerk in Nepal en niet te vergeten: de autobiografie van Rene Veldt (Het ging van een leien dakje…).

Met het open podium waarop live muziek werd gespeeld, werd een gezellige en goede sfeer neergezet. De bezoekers waren zeer tevreden en de opbrengst is overgemaakt naar Stichting Veldwerk Nepal.

Met dank aan de kunstenaars en artiesten die zich hiervoor hebben ingezet. Een geslaagd weekend!