<< Projecten

Basiskennis tandartsen i.o. zeer waardevol in Nepal

Dental care in Daycare Centers

Stichting Veldwerk Nepal organiseert met enige regelmaat Dental care in Dhading. De stichting Handen voor Tanden komt met een team van twee tandartsen, twee mondhygiënistes en twee assistentes. Zij behandelen de bewoners uit de omgeving van Nalang en Salang. De medisch opgeleide medewerkers die lokaal werkzaam zijn in de Daycare Centers, helpen mee en leren zo extra bij op het gebied tandzorg.

Goede mondhygiëne is in Nepal niet zo gebruikelijk als in Nederland. De medisch medewerkers van de Daycare Centers bezoeken dan ook regelmatig scholen om op dit gebied voorlichting te geven aan de kinderen en docenten. De kennis die zij opdoen vanuit de Dental care dagen, kunnen zij op die wijze verder verspreiden onder de lokale bevolking.